Засоби заспокоєння руху, дорожні пагорби, міні-кільця купити зі складу - найнижча ціна у грн: самовивіз, доставка, в т.ч. з ПДВ
ДСТУ 4123:2020 "Засоби заспокоєння руху" вводять такі поняття як Дорожні пагорби, Шикани, Міні-кільця, Вставки по осі дороги, Чокери, підвищені пішохідні переходи, підвищені перехрестя.
Ліжачі поліцейські з 2020 року відповідно до нових ДСТУ замінюються дорожніми пагорбами та іншими засобами заспокоєння руху. Відбувся перехід від "пристроїв примусового зниження швидкості" до "засобів заспокоєння руху". Навіть назва ДСТУ почала звучати більш гуманно.
Навіщо в ДСТУ 4123 поміняли лежачі поліцейські на нові засоби заспокоєння руху?
Скачати ДСТУ 4123:2020
У ДСТУ 4123:2006 були прописані норми для влаштування примусового зниження швидкості, так звані поліцейські. До 2020 року в ДСТУ 4123 були прописані тільки вони, лежачі поліцейські.
У новому ДСТУ 4123 від 2020 року у пункті 5.2.4 прописано: "Комплексний підхід до розробки заходів засобів заспокоєння руху передбачає рівномірний розподіл засобів заспокоєння руху на мережі доріг та вулиць, щоб змусити учасників руху підтримувати постійну безпечну швидкість, а не змінювати її короткочасним прискоренням та гальмуванням."
Тобто нові ДСТУ дбають не лише про безпеку, а й про комфорт. Все ж таки рекомендуємо пригальмовувати перед дорожніми пагорбами, підвищеними перехрестями та особливо перед пішохідними переходами. Також не забувайте знижувати швидкість при зміні траєкторії руху та в місцях звуження проїжджої частини.
У новому ДСТУ 4123:2020 включено засоби заспокоєння руху, які використовуються у Європейських країнах. Отже, що перейняли з досвіду європейських країн:
Які 3 основні групи засобів заспокоєння руху прописані у ДСТУ 4123?
1. Влаштування перешкоди на проїжджій частині
включає наступні засоби заспокоєння:
- Дорожні пагорби
- Підвищені пішохідні переходи
- Підвищені перехрестя
2. Зміна траєкторії руху
включає наступні засоби заспокоєння руху:
- Шикани (словник: Шикана — послідовність тісних поворотів, що звиваються, на дорозі, що використовується в автоперегонах і на міських вулицях для навмисного уповільнення автомобілів; їх розташовують регулярно на прямих ділянках для обмеження швидкості.)
- Міні-кільця
- Каналізування потоків...
- Перекриття перехрестя
3. Зміна ширини проїжджої частини
включає наступні засоби заспокоєння руху:
- Чокери
- Вставки по осі дороги
Зупинимося докладніше кожному засобі заспокоєння руху.
Дорожні пагорби
це підвищення всього дорожнього покриття на висоту 7-10см. Максимальна довжина такого підвищення складає 15 метрів. Довжина горизонтальної частини дорожнього пагорба залежить від швидкості руху на ділянці та становить 2-6 метрів (20км/год - 50км/год).
Рекомендуємо встановлювати гумові дорожні пагорби ДП06 з довжиною горизонтальної частини пагорба 2 метри.
Підвищені пішохідні переходи
Підвищені пішохідні переходи - це підвищення всього дорожнього покриття на 7-10см. Піднятий майданчик має довжину понад 4 метри, а довжини заїзду має дорівнювати 1-2 метри в залежності від швидкості на ділянці.
Облаштовують у місцях, де швидкість руху менше 50 км/год.
Підвищені перехрестя
являють собою також піднятий над дорожнім покриттям майданчик висотою 7-10 см з плавним заїздом 1,5-3 метри в залежності від швидкості руху на ділянці (20км/год-50км/год)
Облаштовують у місцях, де швидкість руху менше 50 км/год.
Шикани
На під'їзді до шиканів згідно ДСТУ повинні бути встановлені дорожні знаки 1.3.1, 1.3.2, 1.5.1, 1.5.2 або 1.5.3 згідно ДСТУ 4100. Також в ДСТУ 4123:2020 прописана необхідність використовувати дорожні вставки згідно ДСТУ 4036.
Шикани мають бути обрамлені бортовим каменем.
Міні-кільця
є своєрідним замінником світлофора. Організовують упорядкований рух по колу без заїзду на центральну частину кільця. Відповідно до ДСТУ міні-кільця повинні мати контрастний колір.
Рекомендуємо використовувати червоні МК3000 міні-кільця, виготовлені з полімеру, що мають контрастне забарвлення.
Зменшення ширини проїзду - чокери, спрямовуючі острівці безпеки
Двостороннє симетричне звуження проїжджої частини виконують за допомогою чокерів та дорожньої розмітки. Чокери – це маленькі острівці. Відповідно до ДСТУ вони мають бути обамлені бортовим каменем.
Вставки по осі дороги можуть бути одночасно острівцями безпеки.
При проектуванні центрального напрямного острівця, що звужує проїзну частину, слід враховувати такі особливості:
- центральний напрямний острівець повинен мати ширину 1,8 м та довжину 6 м;
- Підхід до острівця повинен бути зміщений вліво;
- центральна вісь острівця повинна створювати конус відгону, щоб відокремити рух праворуч; мінімальна звужена ширина проїжджої частини повинна становити 2,75 м.